fredag 4 november 2011

Franchise restauranger

Så här står det på Wikipedia: Franchise är en affärsmodell där ett varumärke, koncept eller produkt kan användas av (distribueras av) en oberoende näringsidkare mot en avgift till varumärkesägaren.

Och jag har konstaterat att jag inte gillar Franchise restauranger!!
På MacDonalds,BurgerKing osv... får man vad man betalar för, bukfylle mat för en skälig summa pengar. Helt ok!!
MEN!!!!!på följande restauranger får man faktiskt betala dyra pengar för vadå???
Färdig paketerat,färdig marinerad och oftast fryst mat som tillagats i ett helt annat land eller till och med på andra sidan jorden!
Nytänkande,trendigt, ekologiskt, närodlat,färskt, eller kvalitet finns inte på deras meny eftersom menyn sett likadan ut, i så där 10 År!!  Och dyrt är det också!
Förstå mig rätt, det bästa jag vet är att äta mat som någon annan gjort, så varje chans till middag ute tar jag och betalar mer än gärna för en perfekt tillagad entrecote som sköljs ner med ett ljuvligt glas Amarone.
Igår var jag på Jensen's Bøfhus för andra gången i mitt liv och besvikelsen då för 6 år sedan, var dessamma igår. ÖVERSKATTAT OCH ÖVERPRISER.
Så nu säger jag nej till dyr koncept mat, för alltid! Hej då!
Jensen's Bøfhus,O'Learys,Hard Rock Cafe,Texas Longhorn.

Vill du spisa en perfekt tillagad och smakfull köttbit ska du ta dig till korsningen Hantverkargatan och Pipers gatan i Stockholm och ta ett bord på kvarters krogen Mäster Anders.
Där blir du aldrig besviken och du får absolut valuta för pengarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar