lördag 31 december 2011

Bulle i Ugnen minsann!!

Ok anledningen till att jag inte bloggat på så där 3 månader är för att jag just nu gräddar en bulle i ugnen;)
Och det jag förstått är att man verkligen inte får hela kakan.
Ena kakbiten e längtan efter en liten knodd och den andra biten min enorma passion för allt som har med mat att göra.
Lusten till att laga mat, äta mat eller ens tänka på mat är helt borta????????
Matos luktar som en handfull hund skit, och jag har tappat räkningen på gångerna jag nästa spytt i knät på nån stackars matos luktande med passagerare på T-banan.
Gardinerna i köket och i vardags rummet har åkt i tvätten och inte kommit upp igen. Alla jackor och kläder åker i tvätten efter att vi varit på middag hos någon.
Min man har fått stå för matlagningen, och då endast mat som kan kokas och som inte avger allt för många dofter, typ soppa,nudlar,pulvermos och kok korv, och då självklart med både fönster och balkong dörr på vid gavel.
Min man tycker att jag ska söka anställning som knarkhund hos tullen för mitt luktsinne är enastående.
Jag kan sitta i vardagsrummet och känna doften av en liten liten vitlöksbit som ligger i  papperskorgen i köket, och då bor vi i en lägenhet på 100 kvm.
Läste att under tiden då vi bodde i skogen, jagade och livnärde oss på det naturen gav oss.
Utvecklades kvinnans luktsinne för att hon inte skulle råka få i sig något dåligt eller giftigt som skulle kunna skada henne eller barnet. Så det är det som hänger kvar minsann.
14000 besökare på bloggen hittills:) Inte dåligt va??
Så vad kan jag göra??? Gilla läget helt enkelt.
Och vad ska ni göra? Håll ut!!!!
I'll be back!!

3 kommentarer:

  1. Men grattis!
    Vad kul! Jag hittade till din blogg när jag letade efter ett recept på skaldjurssoppa och när jag läste det här inlägget blev jag jätteglad.
    Jag ska flytta till Stockholm om 10 dagar från Umeå och bakar också en bulle just nu. :)
    Kram Jinni

    SvaraRadera
  2. Å va roligt!!! Välkommen till Stockholm då:)
    Hoppas flytten går smidig och att du snabbt kommer till rätta med allt!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till tillökningen!
    Tack för en mycket fin blogg! jag älskar ditt saffranskrans med mandelmassa recept! Har gjort den ett antal gånger och den är så lätt att göra, men blir inte lika fin som din.

    SvaraRadera