måndag 10 oktober 2011

GI-middag

Banta,Träna eller både och?

Behöver tappa några kg, har tänkt på det ett tag,och idag tog jag mig till gymmet wiii!!
Så vi kickstartar med lite Gi-mat. Inte för att jag kommer vara trogen den metoden nå längre tid,bättre självinsikt har jag.Men man tappar ju faktiskt ett par kilo ganska snabbt och det är just den motivationen jag behöver för att fortsätta träningen. Synliga resultat snabbt och tidigt och vips är man inne i träningen igen.
Efter flera lata år i förnekelse och många olika bantar metoder och vikt pendlande har jag kommit till insikt med följande.
Bestäm dig och gör bara!
Få i dig mindre energi än du gör av med!
För mat dagbok!
Motionera!

Blomkål o Broccoli mos med
kyckling filé.

2 broccoli huvud
1 blomkåls huvud
2 dl lätt creme fraich
salt/peppar

Skär grönsakerna i bitar och genom koka i saltat vatten.Häll av vattnet och
mosa allt med en mos press och tillsätt creme fraich,salta och peppra.
Använd inte stavmixer för moset blir så purèaktigt och stabbit.
Stek några kyckling filer till och mums så var man belåten igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar