onsdag 14 september 2011

Varför ännu en matblogg?

Jag jobbar i en livsmedels butik och har gjort det dom senaste 8 åren och tycker att jag har belägg för dom åsikter jag kommer att printa ner på min blogg.
Vi konsumerar otroligt mycket onyttig, näringsfattig,giftig,dålig dålig mat!
Det är charkprodukter med knappt 30% kötthalt, kött som är pumpat med salt och aromämnen, torrvaror som ska vara "förfinat och blekt" konserverade för att hålla i åratal, bröd som håller i veckor,massvis med salt och socker, och listan kan göras hur lång som hellst.
Tllgång och efterfrågan heter det väl, och vi skyller gärna snabbt på tillgången, men vad är vårat ansvar,konsumenten som efterfrågar???
Låter jag bitter kanske? Missförstå mig inte, jag gillar också att ta en pizza eller en hamburgare i grillen nån gång ibland. Men jag kallar det inte att jag unnar mig det för att jag tjänar in kvalitativt sparad tid.
Jag har bara som alla andra, riktigt lata dagar.
Så varför ännu en ny matblogg? Jo för vi behöver alla bli lite mer medvetna om vad det är vi föder upp oss på, våra familjer och våra barn. Vi behöver prata,skriva disskutera men framförallt ifågasätta denna utveckling om vi ska kunna göra skillnad.
Jag vill med denna blogg dela med mig av det jag kan om mat,(vilket e ganska mycket) Hur man med enkla trix och genvägar, en aning förberedelse eller framförhållning kan laga tidssparande,nyttig,billig men framförallt god mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar