måndag 17 oktober 2011

Älgstek

En spontan lyxlunch på jobbet idag!!

Alla dagar ser oftast likadana ut. Man går till jobbet,jobbar,kommer hem,lagar middag,tittar på tv och bloggar lite,anammar att man aldrig kan lägga sig i tid,sover och vaknar halvt utsövd nästa morgon,och så fortsätter det.........
Hur skiljer man den ena dagen från den andra? Jo när man gör något annorlunda.
Nu låter jag jätte tragisk vilket inte e meningen. Jag trivs mycket bra med min vardag,mitt jobb,mina arbets kamrater,min familj och min älskade man.
Men vardagen hinner ändå alltid ikapp än så det gäller att anstränga sig lite,för att göra just den här dagen ihågkommen.
Jag kommer att komma ihåg den här dagen för att jag kom till jobbet idag och Linnea hade med sig svamp hon plockat någon gång under sitt äventyr i helgen.
Men hör och häpna!!! Peter kom till jobbet idag,efter en veckas älgjakt med en stor fransyska på älgkalv.
Så eftersom jag satt i utvecklings samtal hela dagen kunde jag mellan samtalen tillaga en lyxig lunch till mina arbetskamrater.
Fransyskan tillredde sig själv i ugnen på 150 grader i ca 2 timmar. Så det enda jag behövde göra var svampsåsen,en sallad och potatismos.Fick bli pulvermos pga tidsbristen, men vilken lunch!
Vill tillägga att jag inte är nån fantast i viltkött men kalv var faktiskt heeelt OK!! knappt eller ingen viltsmak alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar