tisdag 18 oktober 2011

En underskattad familjemedlem

Hon finns vid min sida när jag somnar och kysser mig godnatt, i mina värsta drömmar kan hon dyka upp, bara för att visa att jag inte är ensam.Hon finns där när jag vaknar,håller mig sällskap när jag dricker mitt te och borstar mina tänder.
När jag är sjuk och mår dåligt ligger hon vid min sida,lider för mig,med mig i sin tysthet.
Hör mig redan i porten när jag kommer, och hälsar mig alltid välkommen hem, blinkar menande att jag var saknad.
Det viktigaste för en människa är kärlek,att vi får känna oss behövda,att känna att vi gör nytta på olika sätt.
Och just detta har du förstått.
Så tack min älskade Saga,min fina fina kissekatt.

Sagas favorit middag-

1pkt Alaska Pollack fisk
3 dl laktosfri mjölk
Koka och finfördela fisken i mjölk i ca 10 minuter. Servera kallt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar